Суббота, 28.06.2025, 08:26
Приветствую Вас Гость | RSS
Форма входа
Категории раздела
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Поиск
Авторы сайта:Малихатка Елена

Публикации студентов КГУ

Статьи, Тезисы, ЭССе, Рефераты

Главная » Статьи » Этика бизнеса » Статьи

Суспільство споживання і мода
Суспільство споживання і мода

Кожен з нас чи не щоденно вживає слово мода в своєму мовленні, навіть не замислюючись над його значенням. Наприклад, мода — це не тільки одяг.

Зміст
1 Історія моди
2 Чоловічий стиль одягу
3 Жіночий стиль одягу
4 Швидка зміна моди
5 Сприйняття моди
6 Течії сучасного одягу
7 Висновок
8 Література
9 Силки

[Мода](фр. mode, від лат. modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — це все те, що ми маємо у сучасному житті. Науково-технічний прогрес — це теж мода, тому що він утворювався протягом століть, удосконалювався і нарешті вповні устаткувався у нашому житті. Ні, мода не утворилась вчора, сьогодні чи завтра. Мода — це норми, які створювалися навіть не роками, а століттями. Не можна зшити якісь штани і сказати, що вони модні. Чому? Та тому що для того аби ця річ стала популярною потрібен час, стальні нерви і шалене бажання. Синонімом до слова мода є бізнес, бо будь-яка коштовна річ потребує великих розрахунків та матеріальних затрат. Як ви гадаєте, що потрібно для того аби мода розвивалась та існувала цілісно? Звичайно це суспільство, бо тільки люди роблять рекламу кожному витвору мистецтва дизайнерів. Адже це перше обличчя людини, її естетична сторона.

Історія моди
Докладніше: [Історія моди]

Мода — явище не випадкове і утворилось не миттєво, а ще багато століть тому. Першими моделями були первісні люди. Хоча їх стиль одягу у сучасному житті викликав би фурор. Основним матеріалом була шкіра. Чоловіки носили шкіряні пояси та спідниці, а жінкам потрібен був шматочок для верхньої частини тіла. Суспільство розвивалось, а з ним розвивалась і мода. Близько 8 тис. років тому виникли перші види волокон: льон, бавовна, шовк і вовна. З яких потім утворили різні види тканин. Мода поширювалася по всій земній кулі . Кожен народ підхоплював ідею та удосконалював з потреби свого соціуму. Але батьківщиною одягу прийнято вважати [Францію], а потім йшли [Італія], [Англія] та [ Іспанія]. На сьогоднішній день еталоном моди є [Париж].

Чоловічий стиль одягу

Чоловіки теж прихильники моди. Але їх мало цікавить вишуканість та естетична краса. Наприклад, для чоловіка Середньовіччя важливим були залізні обладунки та шоломи з отворами. Але доля моди сучасного чоловіка склалася декілька інакше. Для нього перше місце займає: престижність моделі, кольору та інші «навороти». Необхідним стає зручність та комфорт в залежності від будь-якої ситуації, адже життя сповнене насиченими подіями та бурхливими емоціями.

Жіночий стиль одягу
Докладніше: [Стилі жіночого одягу]

Жінки емоційніші і до моли відносяться інакше. Вони не тільки «споживають» модну продукцію, а й живуть в моді і модою, завдяки гострому розуміння новизни, вносячи в життя все найпрогресивніше і органічне зі стовореного руками модельєрів. Жінки — сама мода, оскільки немає Жінок без Моди і не має Моди без Жінок. Жінки та дівчата проявляють більше кмітливості в моді ніж консерватори-чоловіки. Чому? Бо рідко трапляються особини чоловічої статі, які замислюються над своєю фігурою, зовнішнім виглядом на роботі, вдома, вечірці та просто в сімейному колі. Для жінки важливо досконало виглядати в будь-якій ситуації. Тому їх мода змінюється набагато частіше. Ще вибір одягу багато залежить від настрою, він може змінюватися багато разів на день. І залишається тільки перевдягатися, аби задовольнити свої бажання. Кожна поважаюча себе жінка завжди стежить за модою та всім, що з нею пов’язано: телебачення, газети та журнали, Інтернет, радіо та багато показів, які все частіше проводяться не тільки на батьківщині моди, але й в багатьох економічно і політично розвинених державах.

Швидка зміна моди

В зв’язку з технічним прогресом і швидкою зміною моди виникає необхідність різкого скорочення терміну розробки і зниження витрат часу, засобів, матеріалів на створення та запровадження у виробництво нових моделей одягу одночасно з розширенням асортименту й покращенням якості продукції. Економічні тенденції вимагають від виробника нових резервів заощаджень. Головним фактором [конкурентноздатності] будь-якої продукції підприємства є її вартість. Вимогою до вартості продукту є не тільки вартість сировини, але й витрати на оптимізацію розробки, проектування, технологічної підготовки моделі до виробництва. Також швидка зміна моди пов’язана із суспільним явищем – уподобанням людей. Тут доречно погодитися з народною приказкою: «про смаки-не сперечаються».

Сприйняття моди

Мода — менталітет народу. І тому кожен сезон дизайнери створюють такий одяг, який підпорядковується нормам певного соціуму, а потім вже поширюється далі в тому випадку, якщо стає чітко регламентованим на даному етапі життя. З економічної точки зору, модні тенденції повинні враховувати вартість одягу. Люди які в змозі придбати собі модну річ, зовсім по іншому сприймають моду, на відміну від тих, у кого немає таких кошт. Характер, спосіб життя, емоційний та психологічний світ людини також відіграють важливу роль при виборі одягу.

Течії сучасного одягу

Нема чіткої розмежованості у виборі [одягу], але за спостереженням європейців, моду поділяють на такі течії: повсякденна і святкова. Повсякденний одяг не обов’язково повинен бути модним, головна його вимога — зручність. Цей одяг не треба купувати в дорогих брендових бутіках, його нормою є невеличкі торгові центри під час знижок. Святковий одяг — запорука успіху людини в прийнятті важливих життєвих рішень. Головною його вимогою є розкіш та елегантність. Речі цієї категорії повинні бути якісними та коштовними. Обов’язковим їх атрибутом будуть прикраси, які удосконалять та гармонійно доповнять образ незалежної леді чи рішучого юнака.

Висновок

Мода займає вагоме місце в житті людини. Її сила в тому, щоб якомога далі вирватися вперед, позначити тенденції майбутнього з ризиком бути незрозумілим сьогодні. Для того щоб піднести себе оточуючим в найкращому світлі, необхідно побудувати відображення внутрішнього вигляду в зовнішньому, знайти тонку грань між відповідністю моди і індивідуальністю. Не варто служити моді, нехай краще мода служить нам.

Література:
• Мода як естетичний феномен: Автореф. дис…канд.філос. наук: 09.00.08 Л. П. Ткаченко; Ін-т філос. Ім. Г. С. Сковороди НАН України. — К., 1999. — 17 с.
• Феномен моди в соціокультурних процесах XX століття: Автореф. дис…канд. іст. наук : 17.00.01 Л. П. Дихнич; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 1999. — 17 с.
• Мода в контексті художніх практик XX ст.: Автореф. дис…канд. мистецтвознав.: 26.00.01 М. Т. Мельник; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2008. — 19 с.

Див. також
• Висока мода: http:// uk.wikipedia.org/
• «Смак часу або історія моди»: http:// www.library.lg.ua • Етикет моди: http:// ukped.com
• Тренд: http:// uk. wikipedia.org
• Культура сучасного одягу: http:// refsmarket.com.ua
• Мода та її прогнозування: http:// b-ko.com
• Мода як соціально-психологічне явище: http:// uchni.com.ua
Категория: Статьи | Добавил: Елена (22.05.2013) | Автор: Клюнчик Іванна
Просмотров: 762 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]